Arkivdag på Kramvigbrygga

Lørdag 12. november kl. 1230 kommer Arkiv Troms til Kramvigbrygga. Arkiv Troms har de siste årene jobbet med å tilgjengeliggjøre arkivet fra handelshuset M.A. Kramvig. Dette arkivet gir en unik innsikt i historien til Sørreisa. Arkiv Troms, Sørreisa historielag og Midt Troms Museum inviterer til en spennende arkivdag på Kramvigbrygga. Det vil bli mulighet for å se på noe av det eldre arkivmatrialet fra M.A. Kramvig og snakke med arkivarene som jobber med bevaringsprosjektet. Program:
kl.1300. Åpning
kl.1310. Foredrag.
Om arkiv og arkivering- et historisk tilbakeblikk, ved Harald Lindbch Arkivverket
Fra forbrukerforening til handelshus-arkivenes historiske kontekst. ved Ole-Bjørn Fossbakk Arkiv Troms
Ordning og tilgjengeliggjøring av arkivet etter Reisens forbrugerforening og handelshuset M.A. Kramvig. ved Emilie Alsaker Gjermunds, Arkiv Troms
Kl. 1410. Pause med kaffe/te og kake bakt på gammel oppskrift.
kl. 1430. Teaterforestilling: Livet på kramboden- et kammerspill fra 1921.
Framført av teatergruppa Sadio Nor Teater.
Gratis inngang