Kulturprisen 2017 til Elin Myhre!

Begrunnelsen for tildelingen er hennes innsats som mangeårig leder i Sørreisa Historielag, Elin Myhre. Hun tok initiativ til Sørreisakalenderen som har vært oppslagsverk for sørreisakulturen i 14 år nå. Elin har hatt sitt daglige virke som museumspedagog i Midt-Troms Muesum. Hun har vært pådriver for restaureringen av Kramvikbrygga som er blitt ett sentrum for kulturen i Sørreisa. Elin er nå pensjonist, men i full aktivitet som styremedlem i stiftelsen Westgaard og har ansvaret for den unike innsamlingen av klær fra gamle dager og er nå i gang med en bok om samlingen. Elin har også vært leder for Troms Historielag hvor hun nå er nestleder. Hun er også valgt til leder for Landslaget for lokalhistorie som organiserer 400 historielag og ca 8000 medlemmer.

Forfatter: admin

Har drevet slektsforskning siden ca 1994. Sekretær i Slekt og data-Norge, styremedlem og leder dis-oslo/akershus/ kontaktperson slekt og data-midt-troms. webredaktør sørreisa historielag